Provoz mateřské školy je zajištěn od pondělí do pátku v době od 6:15h do 16:45h
Příchozí děti v době od 6:15 do 7:30 hodin se scházejí ve spodních třídách každé budovy.
V případě nepřítomnosti Vašeho dítěte je možné informovat učitelky příslušné třídy prostřednictvím aplikace NAŠE MŠ nebo formou SMS, nejpozději do 7:30 hodin příslušného dne (z důvodu odhlášení stravného).
V případě neodhlášení oběda je možné vyzvednutí do vlastních nádob v předem domluveném čase (týka se pouze prvního dne absence dítěte).
Telefonní čísla na učitelky dětí jednotlivých tříd se dozvíte na informačních vývěskách v prostorách šatny konkrétní třídy.
Předškolní vzdělávání se organizuje převážně pro děti ve věku od 3 do 6 až 7 let, nejdříve však od dvou let.
Základními principy mateřské školy P r ů b ě ž n á Rakovník jsou
P - POHYB, R – RADOST, Ů – ÚSPĚCH, B – BAREVNOST, Ě – EMPATIE, Ž – ŽIVOT, N – NÁZORNOST, Á – ASERTIVITA
Usilujeme o celkový rozvoj a prosperitu mateřské školy, která je otevřená, spolupracující, zajišťující rodičům i veřejnosti profesionalitu a partnerství.
Šedá budova - správní
- ředitelna, sborovna, kuchyně, kancelář, prádelna, sklady potravin, spisovna,
- tělocvična se sociálním zázemím a šatnou.
Zelená budova
-
dvě třídy pro nejmladší děti.
Červená budova
- třídy starších dětí (povinný předškolní rok, odklad školní docházky a mladší).
Všechny budovy jsou zajištěny bezpečnostním systémem, sloužící jako prevence vstupu neznámých osob pro ochranu dětí, dospělých a majetku. Bezbariérový přístup nižších tříd dovoluje přijímat i děti se speciálními vzdělávacími potřebami.
Interiér budov pro výchovu a vzdělávání dětí:
- Třídy jsou světlé, slunné a prostorné, dvě jsou v přízemí a dvě v patře.
- Místnosti jsou rozděleny na herní část s kobercem a prostor s linoleem se stoly a židlemi upravenými dle věkem požadovaných tělesných výšek dětí.
- Interiér každé třídy umožňuje i dostatečné pohybové vyžití s využitím cvičebního nářadí a náčiní, kterým jsou děti podporovány ve spontánním pohybovém projevu.
- Během školního roku se děti podílejí na prezentaci svých prací (i když většina výchovně vzdělávacích činností je přenášena ven),
- Informační vývěsky pro rodiče informují o telefonních číslech na učitelky dětí jednotlivých tříd.
- Každá třída využívá uložení didaktických i drobných sportovních pomůcek v několika kabinetech (overbally, gymbally, švihadly, míči, lavičkami, akupresními ježky, apod.).
- Mateřská škola disponuje i ústředním kabinetem s tělovýchovnými a sportovními pomůckami, který je součástí třídy nejstarších dětí. Je vybaven švédskými bednami a lavičkami, trampolínou, šplhací věží, žíněnkami aj., které jsou k dispozici učitelkám všech tříd.
- Třídy jsou vybaveny pianem nebo klávesy a audiovizuální technikou (televizorem s DVD přehrávačem, CD přehrávače, notebooky s tiskárnou, spodní třídy kopírkami).
- V každé třídě děti využívji vlastní sociální zázemí odpovídající hygienickým požadavkům.
Interiér každé třídy umožňuje i dostatečné pohybové vyžití s využitím cvičebního nářadí a náčiní, kterým jsou děti podporovány ke spontánnímu pohybu. Každá třída využívá vlastní sociální zázemí odpovídající hygienickým požadavkům.
Hračky a didaktické pomůcky
jsou volně zpřístupněny dětem dle tělesné výšky (odpovídající v potřebném množství a rozmanité nabídce dle věkových i individuálních zvláštností - včetně dětí mimořádné nadaných i s tělesným i psychickým oslabením).
Zahrada
je vybavena dvěma velkými pískovišti, herními prvky a zahradními domky pro ukládání hraček. Pro spontánní pohyb děti využívají travnatý i vyasfaltovaný povrch pro jízdu na odrážedlech, koloběžkách, jízdních kolech. Prostory MŠ a zahrada zajišťují bezpečné prostředí, které je soustavně udržováno, splňuje hygienické podmínky a normy dle platné legislativy týkající se čistoty, osvětlení, hluku, absence jedovatých rostlin apod.
Životospráva
Mateřská škola využívá vlastní světlé a prostorné kuchyně, ze které jsou přes školní dvůr pokrmy přepravovány do kuchyněk jednotlivých tříd (vybavených myčkami nádobí, lednicemi a elektrickými troubami se sklokeramickou deskou).
Odpočinek je zajišťován s ohledem na věk a individuální potřeby dítěte. Všechny děti mají možnost výběru krátkého odpočinku na lehátku a poslechu pohádky, prohlížení knih či klidných činností s ohledem na děti, které spánek potřebují. Těm jsou v herním prostoru rozložena lehátka a lůžkoviny.
Dostatek pohybu je dětem umožněn během spontánních i nabízených aktivit během celého dne ve třídách, zahradě i během pobytu mimo areál školy. Pro budování kladného vztahu ke sportu je využíváno přilehlé hokejbalové hřiště i areál Městského atletického stadionu. Vycházky po okolí umožňují budovat zájem o věci kolem i hru a činnosti v přírodě. Organizovány jsou vycházky a výlety do okolí, vzdálenějších měst, na kulturní akce i historické památky. Každoročně je předškolním dětem nabízen a pořádán pětidenní letní i zimní pobyt v přírodě.
Psychosociální podmínky