V areálu mateřské školy se nacházejí tři oddělené budovy. Všechny budovy jsou zajištěny bezpečnostním systémem, sloužícím jako prevence vstupu neznámých osob pro ochranu dětí, dospělých a majetku. Děti všech tříd využívají ke spontánnímu pohybu rozlehlou zahradu, dvě velká pískoviště, herní prvky i zahradní domky pro ukládání hraček. Prostory MŠ a zahrada zajišťují bezpečné prostředí, které je udržováno.

Interiér správní budovy (šedá):

  • ředitelna, sborovna, kuchyně, kancelář, prádelna, sklady potravin, spisovna a tělocvična.

Naproti správní budově docházejí do dvou tříd zelené budovy nejmladší děti. Vedlejší červenou využívají děti starší. Bezbariérový přístup nižších tříd dovoluje přijímat i děti se speciálními vzdělávacími potřebami.

Interiér budov pro výchovu a vzdělávání dětí (zelená/červená):

  • Třídy jsou světlé, slunné a prostorné, dvě jsou v přízemí a dvě v patře.
  • Místnosti jsou rozděleny na herní část s kobercem a prostor s linoleem se stoly a židlemi upravenými dle věkem požadovaných výšek dětí.
  • Interiér každé třídy umožňuje i dostatečné pohybové vyžití s využitím cvičebního nářadí a náčiní, kterým jsou děti podporovány ve spontánním pohybovém projevu.
  • Během školního roku se děti podílejí na prezentaci svých prací (i když většina výchovně vzdělávacích činností je přenášena ven),
  • Informační vývěsky pro rodiče informuje o telefonních číslech na učitelky jednotlivých tříd.
  • Každá třída využívá kabinety k uložení didaktických i sportovních pomůcek.
  • Třídy jsou vybaveny piany i audiovizuální technikou.
  • V každé třídě děti využívji vlastní sociální zázemí odpovídající hygienickým požadavkům.

Hračky a didaktické pomůcky

  • Volně zpřístupněny dětem v potřebném množství a rozmanité nabídce dle věkových i individuálních zvláštností - včetně dětí mimořádné nadaných i s tělesným i psychickým oslabením.
  • Dle finančního hospodaření školy jsou průběžně doplňovány a rozšiřovány.
  • K základům programování, IT vzdělávání a předmatematické gramotnosti využíváme  v interiéru i exteriéru MŠ 30 tabletů, dva 3 panely, dva 3 boxy a 10 robotických včel Bee bot.
  • Denní využívání pedagogické i dětské knihovny vede děti k přirozenému zájmu o knihy.

Životospráva

Mateřská škola využívá vlastní světlé a prostorné kuchyně, ze které jsou přes školní dvůr pokrmy přepravovány do vybavených přípravných kuchyní jednotlivých tříd.
  • Děti se stravují třikrát denně s podporou sebeobsluhy. Pitný režim dětí je zajištěn po celý den.
  • Podávání dopoledních i odpoledních svačin probíhá formou švédských stolů s bohatou nabídkou ovoce či zeleniny dle plnění norem vyváženého stravování. Děti obědvají ve svých třídách.
  • Pokud je pro dítě vyžadováno ze zdravotních důvodů dietetické omezení (dieta, alergie, atopický ekzém) je strava dle lékařského doporučení po dohodě s rodiči upravena a přizpůsobena).
  • Odpočinek je zajišťován s ohledem na věk a individuální potřeby dítěte. Všechny děti mají možnost krátkého odpočinku na lehátku a poslechu pohádky, prohlížení knih či klidných činností s ohledem na děti, které spánek potřebují.

 

  • Dostatek pohybu je dětem umožněn během spontánních i nabízených aktivit v rámci celého dne (ve třídách, zahradě i  mimo areál školy).
  • Pro budování kladného vztahu ke sportu využíváme přilehlé hokejbalové hřiště i areál Městského atletického stadionu.
  • Vycházky a činnosti v přírodě umožňují budovat zájem o věci kolem i hru a činnosti v přírodě.
  • Organizovány jsou vycházky a výlety do vzdálenějšího okolí, měst, na kulturní akce i historické památky. Každoročně je předškolním dětem nabízen a pořádán pětidenní letní i zimní pobyt v přírodě.

Psychosociální podmínky

Snažíme se každému dítěti zajistit dostatek mnohostranných a přiměřených podnětů k jeho aktivnímu rozvoji a učení s ohledem na vývojové tělesné, rozumové, sociální a emocionální potřeby. Důležitým cílem všech zaměstnanců mateřské školy je vytváření přátelského prostředí a tvořivého klimatu, které pozitivně ovlivňuje průběh i výsledky výchovně-vzdělávacích činností.

  • Usilujeme o partnerství s rodiči (vyhovět aktuálním požadavkům a přáním s ohledem na potřeby kolektivu dětí v jednotlivých třídách a organizačních i personálních možností mateřské školy).
  • Doba adaptace nově příchozích dětí je závislá na jejich individuálních potřebách a přáních za spolupráce učitelek s rodiči (uvědomujeme si, že všechny děti i dospělí mají stejná práva, možnosti i povinnosti, nikdo není znevýhodňován či zvýhodňován).
  • Všichni zaměstnanci se snaží vést děti k samostatnosti.
  • Přístup učitelek k dětem je podporující, sympatizující s podporou rodiny. Během výchovně vzdělávacího procesu poskytujeme pozitivní hodnocení, pochvaly čímž děti motivujeme k další činnosti.
  • Poskytujeme dětem dostatek osobní svobody a volnosti v rámci společenských norem, pravidel chování i bezpečnosti.
  • Podporujeme utváření zdravého sebevědomí dítěte, neformálních vztahů a rozvíjíme ohleduplnost, toleranci, slušnost, podporu, vzájemnou empatii. Dětem je ponechán prostor k hledání řešení případných vzájemných nedorozumění.
  • Podporujeme utváření vlastního názoru dítěte. 
  • Ve vztahu k dospělým si děti postupně osvojují zdvořilostní oslovení a zásady slušného společenského chování.
  • Všechny zaměstnance mateřské školy děti postupně poznávají, což může přispět k radostnému pobytu dítěte v mateřské škole.