V areálu mateřské školy se nacházejí tři oddělené budovy. Všechny budovy jsou zajištěny bezpečnostním systémem, sloužícím jako prevence vstupu neznámých osob pro ochranu dětí, dospělých a majetku. Děti všech tříd využívají ke spontánnímu pohybu rozlehlou zahradu, dvě velká pískoviště, herní prvky i zahradní domky pro ukládání hraček. Prostory MŠ a zahrada zajišťují bezpečné prostředí, které je udržováno.
Interiér správní budovy (šedá):
- ředitelna, sborovna, kuchyně, kancelář, prádelna, sklady potravin, spisovna a tělocvična.
Naproti správní budově docházejí do dvou tříd zelené budovy nejmladší děti. Vedlejší červenou využívají děti starší. Bezbariérový přístup nižších tříd dovoluje přijímat i děti se speciálními vzdělávacími potřebami.
Interiér budov pro výchovu a vzdělávání dětí (zelená/červená):
- Třídy jsou světlé, slunné a prostorné, dvě jsou v přízemí a dvě v patře.
- Místnosti jsou rozděleny na herní část s kobercem a prostor s linoleem se stoly a židlemi upravenými dle věkem požadovaných výšek dětí.
- Interiér každé třídy umožňuje i dostatečné pohybové vyžití s využitím cvičebního nářadí a náčiní, kterým jsou děti podporovány ve spontánním pohybovém projevu.
- Během školního roku se děti podílejí na prezentaci svých prací (i když většina výchovně vzdělávacích činností je přenášena ven),
- Informační vývěsky pro rodiče informuje o telefonních číslech na učitelky jednotlivých tříd.
- Každá třída využívá kabinety k uložení didaktických i sportovních pomůcek.
- Třídy jsou vybaveny piany i audiovizuální technikou.
- V každé třídě děti využívji vlastní sociální zázemí odpovídající hygienickým požadavkům.
Hračky a didaktické pomůcky
- Volně zpřístupněny dětem v potřebném množství a rozmanité nabídce dle věkových i individuálních zvláštností - včetně dětí mimořádné nadaných i s tělesným i psychickým oslabením.
- Dle finančního hospodaření školy jsou průběžně doplňovány a rozšiřovány.
- K základům programování, IT vzdělávání a předmatematické gramotnosti využíváme v interiéru i exteriéru MŠ 30 tabletů, dva 3 panely, dva 3 boxy a 10 robotických včel Bee bot.
- Denní využívání pedagogické i dětské knihovny vede děti k přirozenému zájmu o knihy.
Životospráva
- Děti se stravují třikrát denně s podporou sebeobsluhy. Pitný režim dětí je zajištěn po celý den.
- Podávání dopoledních i odpoledních svačin probíhá formou švédských stolů s bohatou nabídkou ovoce či zeleniny dle plnění norem vyváženého stravování. Děti obědvají ve svých třídách.
- Pokud je pro dítě vyžadováno ze zdravotních důvodů dietetické omezení (dieta, alergie, atopický ekzém) je strava dle lékařského doporučení po dohodě s rodiči upravena a přizpůsobena).
- Odpočinek je zajišťován s ohledem na věk a individuální potřeby dítěte. Všechny děti mají možnost krátkého odpočinku na lehátku a poslechu pohádky, prohlížení knih či klidných činností s ohledem na děti, které spánek potřebují.
- Dostatek pohybu je dětem umožněn během spontánních i nabízených aktivit v rámci celého dne (ve třídách, zahradě i mimo areál školy).
- Pro budování kladného vztahu ke sportu využíváme přilehlé hokejbalové hřiště i areál Městského atletického stadionu.
- Vycházky a činnosti v přírodě umožňují budovat zájem o věci kolem i hru a činnosti v přírodě.
- Organizovány jsou vycházky a výlety do vzdálenějšího okolí, měst, na kulturní akce i historické památky. Každoročně je předškolním dětem nabízen a pořádán pětidenní letní i zimní pobyt v přírodě.
Psychosociální podmínky
Snažíme se každému dítěti zajistit dostatek mnohostranných a přiměřených podnětů k jeho aktivnímu rozvoji a učení s ohledem na vývojové tělesné, rozumové, sociální a emocionální potřeby. Důležitým cílem všech zaměstnanců mateřské školy je vytváření přátelského prostředí a tvořivého klimatu, které pozitivně ovlivňuje průběh i výsledky výchovně-vzdělávacích činností.
- Usilujeme o partnerství s rodiči (vyhovět aktuálním požadavkům a přáním s ohledem na potřeby kolektivu dětí v jednotlivých třídách a organizačních i personálních možností mateřské školy).
- Doba adaptace nově příchozích dětí je závislá na jejich individuálních potřebách a přáních za spolupráce učitelek s rodiči (uvědomujeme si, že všechny děti i dospělí mají stejná práva, možnosti i povinnosti, nikdo není znevýhodňován či zvýhodňován).
- Všichni zaměstnanci se snaží vést děti k samostatnosti.
- Přístup učitelek k dětem je podporující, sympatizující s podporou rodiny. Během výchovně vzdělávacího procesu poskytujeme pozitivní hodnocení, pochvaly čímž děti motivujeme k další činnosti.
- Poskytujeme dětem dostatek osobní svobody a volnosti v rámci společenských norem, pravidel chování i bezpečnosti.
- Podporujeme utváření zdravého sebevědomí dítěte, neformálních vztahů a rozvíjíme ohleduplnost, toleranci, slušnost, podporu, vzájemnou empatii. Dětem je ponechán prostor k hledání řešení případných vzájemných nedorozumění.
- Podporujeme utváření vlastního názoru dítěte.
- Ve vztahu k dospělým si děti postupně osvojují zdvořilostní oslovení a zásady slušného společenského chování.
- Všechny zaměstnance mateřské školy děti postupně poznávají, což může přispět k radostnému pobytu dítěte v mateřské škole.